2014. május 25., vasárnap

Májusi körömkihívás - 5. Tulipán




Mai kihívás témája a tulipán. 
Egy kis történelem :) 
A tulipán a legkedveltebb és a legelterjedtebb tavaszi virágunk; élénk színű, dekoratív kelyhei nem csak a kertek, de a közterületek dísze is.
Eredetileg Perzsiából származik; a neve - tuliban - turbánt jelent perzsa nyelven, és a fejdísz és a virág alaki hasonlatosságára utal. A latinos Tulipa néven először Conrad Gesner írta le 1560-ban. Nyelvemlékeinkben a tulipán szó először a XVII. század 40-es éveiben fordul elő.

Az oszmán birodalomban a tulipán volt az uralkodóház emblémája. A keresztény szimbolikában a fehér tulipán a (testi-lelki) tisztaság jele. A 17. századi holland csendéleteken szirmait hullató virágként rendszerint a dolgok mulandóságát, a halált fejezi ki. A magyar népművészetben főleg a szerelmi ajándékokon, hímzéseken gyakori motívum.

Ennyit a szövegelésről.



Korábban sosem festettem a körmeimre tulipánt (igaz, más virágot sem), úgyhogy gondolkodóba estem. Sok képet megnéztem az interneten, aztán úgy alakult, hogy a szülinapom miatt időhiány szenvedtem. :)
Egy egyszerű verziót alkottam, döntsétek  el, hogy milyen lett. 



Szeretem a sárga virágokat, ezért lettek a tulipánhoz hasonló foltok is sárgák :)

9 megjegyzés:

  1. jajj ez nagyon tetszik! üde, tavaszias és hiába zöld ez nagyon bejön :D

    VálaszTörlés
  2. Szia! Történt valami a betűkkel, vagy csak az én gépem jeleníti meg rosszul? Csak mert nem tudom elolvasni olyan kicsik :( /Sajnos vaksi vagyok kontaktlencse nélkül/ De a mani szép.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bocsi, valóban kicsik voltak a betűk, én vagyok a hibás :) nem a megszokott betűtípust és méretet választottam.

      Törlés

Köszönöm a kommentet!